vrijdag 4 mei 2007

Restjes gebruiken




Na de cursus van zaterdag bleven er wat restjes voorvilt over. En omdat ik al een paar maand geleden de vraag had gekregen om voor een poes wat speeltjes te maken in haar favoriete materiaal, dacht ik dat het nu wel het juiste moment was om op deze vraag in te gaan. In eerste instantie maakte ik wat ik al had geleerd: enkele bolletjes waarin ik een wollen touwtje had meegevilt zodat die samen aan een koord koden gehangen worden.

Maar omdat ik met de restjes voorvilt graag eens het één en ander wilde uitproberen, viltte ik ze tot snoeren, behalve telkens één uiteinde. Die uiteinden knipte ik in twee en zette aan elkaar. Met pluisjes en stukjes lont legde ik alles tegen elkaar en viltte ik de zaak vast. Na lang zachtjes en later harder wrijven, duwen, kneden etc kreeg ik een soort spin.

Zowel de balletjes als de spin belandden na het spoelen in de wasmachine (er stond toch een wolwas op het programma met azijn als spoelmiddel) en toen waren de speeltjes klaar.

Hierbij zie je het resultaat.

Geen opmerkingen: